Wednesday, January 20, 2010

cinta dia [26]

pergh..mengantuk giler pagi ni. bosan ar pulak cikgu tak masuk. aku toleh Ieja sebelah aku. mak aii, sedap je dia membuta.aku pandang Diela depan aku. khusyu' menulis dalam buku. Awien sebelah Diela, sama spesies macam Ieja. aku toleh Mary kat belakang, mulut terkumat-kamit macam baca mantera. curi dengar mp4 la tu. si Zue pulak, tak habis-habis dengan novel. hmm, aku lentok kepala atas meja. mata terus terpandang Tapai.

mata dia, hidung dia, mulut dia, kulit dia, pakaian dia..tetiba aku rasa macam dia ni nice, perfect and whatever so on. apesal ni..walaupun dia suka sangat cari gaduh dengan aku, walaupun dia selalu sangat cari pasal dengan aku, tapi aku macam tak kisah. rasa macam tak best giler kalau satu hari dia takde dalam hidup aku. giler kan? tengah syok pandang dia, dia toleh kat aku. gulp! dia pandang aku lama. aku tergamam. aku dan dia.. bertentang mata!! buat pertama kalinya..hati aku dan dia macam berkata-kata.

"tiba-tiba aku rasa macam ko cute giler!"hati aku cakap pada hati dia.

"aku memang dari dulu perasan yang ko comel sangat."hati dia jawab.

"erm, ko suka aku ke?"tanya hati aku lagi.

"kalau aku suka ko, agak-agak ko suka aku jugak tak?"e'eh, tanya balik pulak.

"suka kot.."hati aku jawab malu-malu.

"woi..korang main mata ea??"tetiba aku terkejut dengar suara Azam. siot!! aku terus angkat kepala, pandang tempat lain. malu giler.

"HAHA. kantoiii.."Bendi gelak.

"korang asal? MENGONG!"aku jeling.diorang da tarik kerusi, berkumpul kat meja kitorang.

"wei, confirm ekh korang nak pegi Cameron tu? aku nak pegi daftar nama petang kang."kata Ieja.

"sume on kot."jawab Azam.

"eh, kejap. Tapai, ko joint sekali kan?"aku tanya dia.

"pegi mana?"dia kerut dahi.

"weh, korang tak bagitau dia ke?"aku cakap kat Azam, Bendi ngan Johan.

"sape la aku ni kan.."tapai buat ayat sedih.

"apela korang ni. pegi Cameron..jumla.."tanpa aku sedar, macam beriya benar aku ajak dia.

"HAHA.sungguh-sungguh nampak ajak Tapai?"Azam menyakat. aku da angkat pencil box.

"ko pegi ke?"dia tanya aku.

"kalau tak pegi?"aku angkat kening.

"tak pegi jugak."

"kalau aku pegi?"

"aku pegi."dia jawab.

"whoaaa.."bebudak bersorak serentak.HAHA.sorang-sorang da sewel.

"sengal.HAHA.pegi kot."aku senyum.dia senyum.

"so, ko pegi Pai?"tanya Ieja.

"pegila kalau Kecik pegi."ahh, kenapa ikut aku?musykil ni.bebudak senyum perli.

"korang ada sembunyikan pape ke?"tanya Diela.

"sembunyikan apa?"aku tanya. pelik.

"korang couple ekh?"tanya Awien pulak.

"wehh..tuduhan berat tu. memandai je. takde makna."aku deny pertanyaan Awien tu. tapi Tapai just buat dont know je.

"manalah tahu kan.."Johan menyampuk.

"eh, malam tadi ko pegi mana masa prep? janji nak study sesama.."aku tanya Tapai lagi.

"asal?rindu aku ea?"dia sengih. BIOL!

"aku tanya je."aku cover kegugupan aku.

"take care jugak ko kat aku erk. ingatkan cuma ingat kat Izhar je.."

erkkk..apa kena mengena ngan Izhar. aku pandang Ieja. Ieja angkat kening. buat muka betul-tak-apa-kitorang-pikir? dan-dan aku buat muka hotak-ko!

No comments:

Post a Comment