Tuesday, December 1, 2009

cinta dia [18]

"weh,mamat tu ke yang masuk kelas kita?"aku pandang mamat yang duduk sebelah Johan.dia tengah gelak-gelak.dia amik tempat Fared.memang dari Form1,Fared akan duduk sebelah Johan.

"dia la.haha.hensem gile kan.macam Edward Cullen ada,cam Beckham pon ada."Awien pandang je mamat tu.

"ow yeah?hmm.."aku mengeluh.

"nasib baikla dia tu terselit antara ramai-ramai ni.."Zue pon masih tengok mamat tu.

"eee..korang ni pelik la..entah ape agaknya yang ada kat dia tu.."aku da baring atas meja.bosan tahap gaban.

"kitorang pelik?ko tu lagi pelik..cam takde nafsu je tengok orang hensem.."nafsu ekh ayat Ieja..

"dia hensem?ow yeah?whatever~"aku da duduk bersandar kat kerusi.

"dala wei..cam korang taktau je si Kecik ni lambat sikit bab detect-detect mamat hensem ni.."perghh..ayat Diela tak boleh blah..

"weh,korang ade bawak mende pape tak?"tetiba Azam tarik kerusi join group kitorang.macam tula bila 1st day skola.takde buat apa.cikgu pon bukan masuk.

"mende ape?"tanya Ieja

"mende papela.."jawab Azam.

"mende ape dol?cube ko mention what meaning of mende tu?"ieja da ber-dol ngan Azam.

"mende yang boleh ilangkan bosan la ngoks.ps2 ke,mp3,mp4.."semua gelak.ngoks?kan da kena.

"alamak,aku lupa bawak mp4 aku.."Mary tepuk dahi.

"sengal..lupe takyah bagitau.."Bendi ketuk kepala Mary.ni lagi sekor.datang-datang je buat dajal.

"sakitla mangkuk."giliran Mary libas bahu Bendi guna buku teks Fizik.

"nak lepak atas tak?"Johan tanya kitorang.mamat tu ada sebelah Johan.

"sape ni?"aku tanya Johan dan jari aku tunjuk mamat tu.

"ko tak kenal ke Cik?agak-agak wei nak kelentong.."Azam cakap ngan aku.

"meh aku kenalkan kalo ko tak kenal sangat.nama dia Elkham Nur Hafez.panggil dia Tapai.Pai,yang ni Ieja,yang ni Mary,yang ni Zue,Dila,Awien.dan yang paling bantut ni Kecik."Bendi sempat sengih.

"amboi..kutuk depan nampak?"aku jeling.

"atleast tak kutuk belakang."e'eh mamat ni.

"sejak bile ntah tukar jadi Bendi."aku ngomel.

"mulut aku kot."mamat ni memang buat aku sakit hati.

"whatever.tetibe boleh masuk kelas ni asal ntah.."aku cakap pelan.

"bukan result ko sorang yang excellent kot."Grrrr...jawapan dia tak boleh blah.aku da nampak aura 'ultraman vs raksasa' antara aku ngan dia.

"dala korang ni.baru 1st day nak gaduh plak.cepatla lepak atas jom."Johan da hangin.

"nak ikot-nak ikot."aku yang excited.bebudak aku da bangun.gelak sendiri.

"kat atas ada signboard 'BUDAK KECIK DILARANG MELEPAK."selamba mamat tu berkata dan terus berjalan.Hampeh!!!

No comments:

Post a Comment