Wednesday, December 16, 2009

cinta dia [22]

"diorang mana?"aku tanya Tapai.aku tak nampak yang lain petang tu.cume dia yang ada kat kerusi tepi padang.

"entah.diorang lambat sikit.yang ko,geng ko mana?"dia tanya aku balik.

"samela.lambat sikit.yang sorang meeting,yang sorang ada latihan apa benda entah..masing-masing ada hal."aku da bukak buku Kimia.

"ko nak study Kimia ke?"dia pandang aku.

"yup.nape?ko nak study ape?"

"Add Math kot."dia keluarkan kalkulator.

"Add Math?urghh..bosan ar jawab add math dokk.."aku buat muka bosan giler.

"best what.."dia da start jawab soalan.

"soalan berbelit-belit..tak suka la."

"cuba ko try jangan pikir camtu.mesti ko enjoy je jawab."

"yeke?"aku pandang dia.dia angguk.laju je dia jawab soalan tu.tangan buat jalan kerja.aku perhatikan muka dia yang konon tengah kemaruk giler menjawab soalan add math tu. erm,comel jugak mamat ni..

"tak payah pandang aku camtu..aku tahu aku memang comel.."gulp..dia dengar ke apa kata hati aku.

"siapa pandang ko?giler perasan."aku terus pura-pura selak buku rujukan Kimia yang setebal alam tu.

"aku ada sixth sense la.betul kan aku comel?"dia pandang aku sambil tersengih..

"buang tebiat ke hape ko ni?malas layan ko.."padahal aku malu giler.

"ele,taknak mengaku.tapi ko comel jugak.."dia masih pandang aku.

"ahh, mulut ko..camni la kan ayat playboy.."

"kejap.aku nak tanya betul-betul kat ko.."

"tanya apa?"

"kenapa dari aku masuk geng ko,selalu sangat ko kata aku playboy?aku tak playboy Cik.."sungguh-sungguh dia yakinkan aku.

"HAHA.whatever dude.."aku gelak.

"aku tahu ko tak percaya kat aku.tapi aku nak ko tahu yang mulai sekarang,aku akan buktikan kat ko yang aku dah tak playboy dan bukan playboy lagi."serius giler.

"buktikan kat aku?"aku tunjuk ke arah diri aku sendiri.

"yep.kat ko.."

"HAHA.tunggu dan lihat sajelah ye.."aku masih tergelak.

"jangan menyesal Kecik.."

"takde makne nak menyesal.."aku jelir lidah.

"suka sangat tak caye kat aku."dia amik pencil box aku.pelepuk!!

"sakit la mangkuk..apa main kepala ni.."aku gosok kepala aku.aku capai buku rujukan add math kesayangan dia tu,aku libas kat bahu dia.

"weh,sakit la dol."

"amboi-amboi..bukan main mesra lagi korang ni yerk.."Azam tegur.geng lain baru sampai.

"mamat ni la cari pasal ngan aku."aku jeling Tapai.

"aku?bukan ko ke?"dia pandang aku.

"ehhh..ko la.."

"ko.."

"ko!!"

"weh,da la tu.korang ni kalau tak bergaduh tak boleh ke?asal jumpe je nak gaduh.aku kawenkan kang.."kata Bendi.

"sebelum nak suruh orang kawen,better ko tu kawen dulu.ni dia sendiri awek takde,ade hati nak kawenkan orang."laser mulut si Tapai.

"HAHA.buat pertama kalinya aku setuju cakap ko Pai.."

"dan aku akan buat ko selamanya setuju cakap aku."dia sengih.erkk..tak paham..

"mulot macam takde insurans..tau la lu hensem.."Bendi da touching.

"ololo..Bendi da majuk..Pai,pujuk."aku cakap kat Tapai.

"Mary,pujuk Ben.."Mary??

"apa kena mengena ngan aku pulak?macam bebudak nak majuk-majuk."

"HAHA.Ben suka kalau ko yang pujuk."Azam da gelak-gelak.macam musykil jer.

"adakah korang menyembunyikan sesuatu yang sepatutnye aku tau?"Awien tenung Johan.

"asal tengok aku?"

"dala, cepatla study."Bendi nak kalis.

"HAHA.takyah nak kalis sangat dokk..tak bagitau dia takkan tahu."Tapai gelak lagi.

"korang ni nape?"Mary berkerut seribu dahi dia.

"Ben suka ko."Tapai straight to the point.

"HAH??"rahang Mary macam nak jatuh.

"what?"aku,Diela,Awien,Ieja dan Zue menjerit serentak.

"bodo la lu."Bendi tumbuk bahu Tapai.

"asal ko tak bagitau aku?"aku bisik kat Tapai.

"tunggu ko jadi makwe aku baru aku bagitau rahsia kitorang."dia kenyit mata.MENGONG!

"ko biar betul Ben?"Mary tanya Ben.Bendi angguk.HAHA.semua pecah gelak.

"ko tak suka aku ke?"Bendi tanya Mary.

"eee,ko ni..tanya depan mangkuk-mangkuk ni..seganla aku nak jawab."Mary da malu-malu.

"MAry,ko malu ke?HAHA.jum blah wei.jangan kacau orang nak meluahkan rasa cinta dalam hati yang membuak-buak tu.Oh sayang..aku cinta padamu..aku juga sepertimu.."Tapai menggelikan aku di petang hari.

"Sengal.."aku gelak berdekah.

Mary vs Bendi??HAHA..

No comments:

Post a Comment