Tuesday, December 1, 2009

cinta dia [17]

hari ni bufday ko kan Dia..aku rase ko comei giler mase ko dtg prep ptg td..lagi2 ms bebudak pedajal ko.aku cm xsmpi ati je nak kenekan ko td.aku tatau ko suke ke tak jam yg aku bagi tu coz aku tatau ko suke pe.cume aku tau jam ko da kong.dats why aku belikan jam tu.aku hope ko suke la..
Dia..aku harap ko sentiase bahagia sbb bile ko bahagia,aku akan bahagia..dan aku cuba untuk bahagiakan ko..


aku senyum lagi.aku tutup buku berbalut pink milik arwah Fared tu.aku belek jam kat tangan aku ni.hadiah present dari fared.akan aku jaga jam ni baik-baik.demi ko,Fared.esok da kena balik skola.aku cam da takde semangat je nak masuk skola.yela,afta this,geng da tak cukup.da takde sape nak back up aku,takde sape nak protect aku,takde sape nak bebel kat aku,takde sape nak menyakat aku,takde sape nak tenung aku..da takde sape..tapi bila aku pikir balik,aku kena teruskan hidup aku.aku akan hidup baik-baik.macam Fared pesan.

********************************

"Kecik!!!"semua menjerit dan datang peluk aku masa aku masuk dorm.geli aku.HAHA

"wei korang ni.cam da bertahun je tak jumpe aku kan.tolongla angkut beg aku ni ke.."semua just sengih.aku pandang diorang sorang-sorang.Awien ade,Ieja ade,Zue ade,Diela pon ade tapi cam kurang sorang je.Mary?

"Mary mana?"aku tanya.

"Dia belum sampai.."Ieja jawab.

"entah-entah dia mintak pindah dorm tak?mesti dia da taknak satu dorm ngan aku kan?"aku cakap perlahan.

"ko asal cik?sejak bile entah ko jadi pesimis camni.."Zue marah.

"Takdela..betol ape.tak mustahil.dala dia takde call aku langsung.aku mesej dia tak reply pon.jahatkan aku ni..buat kawan baik aku camtu.."aku cam da nak nagis jer.

"aku tak pernah benci ko Cik.."aku pandang suara tu yang datang dari arah pintu.Mary!!dia datang kat aku.dia peluk aku.

"aku tak suka ko cakap camtu.aku tak penah benci ko dan takkan benci ko..cume aku rase bersalah giler.then kecewa jer,nape ko sembunyikan bende tu.."Mary da nangis.

"aku cume nak ko bahagia.."

"ko nak aku bahagia tapi ko pikir perasaan ko tak?"

"perasaan aku tak penting."

"ko ade pikir perasaan fared?"

"ye aku tau aku salah.and im really sorry."aku peluk Mary sekali lagi.

"kite tetap kawan baik."jawab Mary.

"dala,times up for sedih-sedih ok..first day masuk skola kot.tak mau sedih-sedih."Diela da bangun nak happeningkan dorm.

"wait-wait.korang tau tak kelas kita nanti ade budak baru and salah sorangnye sape?"Ieja tak habis-habis ngn gosip dia.HAHA

"wahh..cepat betol skola pasang line CNN..da boleh berfungsi da weh.."Awien perli Ieja.

"Amboi..kasar nampak gurauan anda?"Ieja menjeling.

"HAHA..lawak jela Ieja.."Awien da gelak bila tengok Ieja jeling.

"Sape student baru tu Ja?"mary tanya.masing-masing da kat katil.kemas baju.

"entah.aku taknak bagitau.nanti kate aku CNN.."

"Wei Ja..ko majuk ke..elele..bagitau jela.."Awien masih nak pujuk Ieja..

"Takde-takde..aku da majuk."gedik!

"Wei,gedik sangat asal?"straight aku cakap kat Ieja.

"HAHA.lawak erk..ala,aku bukan suke majuk pon.tapi aku taknak bagitau sape student tu.tunguuuuu.."Ieja sengih.siot!suke wat orang tertanya-tanya..

No comments:

Post a Comment