Wednesday, December 9, 2009

ketika cinta [3]

“ko kenal tak siapa dia?”Tanya Adam pada Haris tiba-tiba.

“siapa apa ko ni?tak masal tetiba.”jawab Haris.dia da baring atas katil.

“gadis tadi tu..”Adam da senyum sorang-sorang.

“gadis ekh ayat.lu pehal mat?angau ke hape?”Haris pusing.pandang Adam.dia gelak.

“angau kot.”Adam pun da baring atas katil.tangan dia letak belakang kepala.mata pandang atas.

“ko biar betol Dam..gadis mana ni?”Haris macam tak percaya jer kawan dia macam orang da sewel.

“ko ni..gadis yang aku langgar kat café tadi tu laa..”

“oooo…yang ko bagi seat ko kat dia and the gang tadi tu ekh..”

“dia la tu..”

“Aisya Hidayah..sama sem ngan kita..”

“siapa?”Adam Tanya lagi sekali lagi dan dia terus duduk.

“Aisya Hidayah..sejak bila lu pekak?”

“peh,sedap seyh nama..lembut macam orangnye..”

“wei,ko da kenapa?tak pernah-pernah ko camni..takkan love at first sight kot?”dahi haris berkerut.

“taktaula weh..ye kot.first time tengok dia senyum,pehhh,cair siot!aku langgar dia punya kuat tadi,dia langsung tak marah aku.senyum lagi adala.asal aku tak pernah nampak dia erk before ni?”

“mana nak nampak kalau kita orang last dating kelas.dah tu orang first yang blah..”

“ye tak ye jugak.kalau dari dulu aku da perasan dia,da lama aku usya dia.mana ko tahu nama dia?”

“kawan baik dia,si Ana tu sama-sama Kelab Fotografi kolej.aku selalu nampak dia ngan kengkawan dia tu kat café kolej.mula-mula nak usya dia gak tapi macam lembut giler.macam tak layak jer aku ni.HAHA.”

“dah.lupakan niat ko nak usya dia.maksud ko dia Dato’ Onn jugak?”Tanya Adam lagi.

“Yela..ele,aku tahula ko nak usya minah tu.takpela.aku mengalah.aku nak usya si Ana tu.not bad what..”Haris sengih.

“cun lahh..weh,da alang-alang ko sama kelab ngan bestfriend dia tu,ko mintakla nombor phone Aisya tu..”
“ah,takde makne.mintak sendiri.kengkawan dia panggil dia Eya la..”

“ek’ele,tolong member pon taknak..”

“cari sendiri baru gentleman.malam ni ada meeting kelab.join sekali.mintak kat Ana.”Haris da bangun,capai tuala kat penyangkut.

“boleh ke?”

“pernah ke dalam hidup ko tu wujud perkataan tak boleh?”Haris terus keluar ke bilik air.Adam sengih.

No comments:

Post a Comment