Monday, December 7, 2009

cinta dia [19]

"minggu depan da start training untuk hari sukan.malas giler.."Azam bersuara waktu semua lepak dalam kelas afta school hour.

"ok la tuh.best what.."Tapai jawab sambil matanya sibuk membaca paper bahagian sukan.

"yup.best-best."aku angguk-angguk sambil sengih.

"sibok betol budak kecik ni.."tapai jeling aku dan sambung baca balik.ek'ele..ada aku kisah.

"bukan apa.kita kan da jadi senior.malas nak layan budak junior yang berebut nak jadikan aku abang angkat..haha."giler perasan Azam ni.

"eee...ko da nape?sangat perasan hari ni wei?"Ieja da buat muka-yucks-geli-aku..

"sejak-sejak kesunyian.."Johan jawab selamba.

"Asal weh?ko da clash ngan budak SMTS tu ke?"Mary tanya Azam.

"Busybody.."Bendi cakap kat Mary.Mary jeling.aku senyum.

"da dua minggu da aku menduda.."Azam buat muka sedih.ingat nak kesian ke?

"alala..cian ko erk.."Diela da tongkat dagu..konon-konon kesian la tuh.lakonan belaka.HAHA

"tula..kesian kan?carikan la junior untuk aku weh.."kata Azam.

"ko ni cam desperate sangat jela.tak boleh hidup ke hape takde awek?"Awien jawab.

"sunyila weh.."Azam da letak kepala atas meja.

"aku ok jer..takde hal pon.."aku letak tangan kat dada.

"sebab takde orang nak kat ko..cam budak darjah1..takde sape berani ngorat kot.."mamat Tapai ni apa masalah dia ngan aku ni sebenarnya.

"eh,mulut ko!"aku pandang dia.

"asal?nak kiss?"dia sengih,then kenyit mata.BENGONG!

"urghh!!sakit hati!"aku jeling.dia gelak.yang lain pon gelak.benci!

"as soon as possible ekh korang.."Azam cakap lagi.

"ape?"Mary muka pelik.

"carikan aku awek.."Azam tayang gigi.

"ko bagi je dia dak paling nerd form1.bagi yang cantik pon lari jugak.."kata Johan.

"ko blaja mengorat dari playboy paling handal kat skol kita ni.."aku cakap sambil tangan buat latihan add math..

"sape?"semua tanya serentak.

"hailohh..buat-buat tak tahu plak korang ni..sebelah ko la Ben.."aku muncungkan mulut ke arah Tapai busuk tuh.dia pandang aku.mata automatik jadi besar.

"ko cakap aku ape tadi?"dia da lipat paper yang dia pegang.

"playboy paling handal.kan?"

"cakap lagi sekali lagi.."

"playboy paling handal!!"volume suara aku makin tinggi dan sekelip mata..pap!!

"sesuka mulut ko erk.."dia ketuk kepala aku dengan paper.sakit..

"ape main kepala ni weh.."aku nak naik hangin da ni.

"sape suruh kutuk aku?"

"da kenyataan."

"mana bukti?"

"takya bukti-bukti bagai.da keje ko asyik couple-putus-couple-putus..sekejap ngan girl ni,kejap ngan girl tu..bukan playboy ke?"

"elow..da diorang minat aku.."

"please laa..ntah ape ntah yang diorang minat sangat kat ko..setakat hensem tapi perangai tak boleh pakai nak buat hape.."

"wait!ko cakap aku hensem?thanks.HAHA.memang aku hensem+cute giler.kan-kan?"dia sengih.

"Wekkk!!nak muntah!tolong jangan nak perasan ok."

"whatever~"dia nak angkat beg.

"ah,yang penting ko tuh playboy.langsung tak boleh pakai."

"pape jela dol.."dia panggil aku dol??

"sape dol?"

"ko la dol..D.O.L..Kecik dol..Amina Nadiah dol..Dia dol..HAHA."dia gelak besar..wait-wait!dia panggil aku sape nama yang last tu??

"kejap.ko panggil aku sape tadi?"

"nama ko la..Kecik..Amina Nadiah..kan nama ko..asal?pekak plak da?"

"bukan..yang last tadi..ko panggil aku sape?"

"ntah..tak ingat..eh,kejap."dia pandang keliling.

"asal?"aku keryt dahi.

"ko rasa tak apa yang aku rasa?"dia tanya aku.

"rasa?"dahi aku makin berkerut.pehal mamat ni?makin sewel ke?

"yaa..rase.."dia angkat kening da pandang keliling kelas.

"rasa macam kita kena tinggal ngan diorang.."aku jawab pelan..

"yup.aku pon rasa camtuh.since when tinggal kita berdua jer?"dia garu dagu.

"sejak ko cari pasal dengan aku tadi kot."aku jawab.

"aku ke?bukan ko yang panggil aku playboy dulu?"

"ahh..whatever dude.."aku da kemas buku-buku atas meja.

"aku blah dulu.."dia da angkat kaki.

"wei Tapai..tunggu aku!!"sepantas kilat aku berlari.takot kena tinggal..

sampai kat DM,aku nampak bebudak ni duduk kat wakaf depan DM.aku pulak termengah-mengah.si Tapai rilex je jalan.tak guna!sengaja je dia tinggal aku kan..

"asal tinggal aku??"

"malas kacau orang nga gaduh."Ieja sengih.

"at least kalau korang ade boleh back up aku.."aku jegilkan mata.

"ek'ele..mintak backup la plak.."menyampuk lagi.

"Shut up!!"boleh dia jelir lidah time aku cakap camtuh.

"tak takot pon.."dia terus masuk DM.yang lain sekadar tergelak.

"eee...aku benci dia!!"aku sepak batu depan aku.

"HAHA.korang ni ada jodoh kot.mak aku kata,kalau mula-mula kita benci orang tu,nanti lama-lama orang tu yang kita sayang.."kata Diela.

"what??no way man!never!jom makan.lapo.kang ada antara korang yang aku makan."aku da melangkah masuk ke DM.tapi serius!aku da rasa geram giler dengan si Tapai yang suka cari pasal..Urghhh!!!!!!!

No comments:

Post a Comment