Tuesday, December 29, 2009

cinta dia [23]

"Nad.."ada orang panggil nama aku.aku toleh.semua kawan aku pun toleh.

"abang Iz!!"aku cam excited je.da lama tak jumpa dia.

"sihat tak?"dia tanya.

"sihat.abang Iz?"

"sihat jugak.eh,Am.ko da masuk kelas 1 ea?"dia tanya Tapai.dia kenal rupanya.

"hmm.."tapai cume jawab camtu je.

"lame tak nampak?"aku tanya Iz.

"bz sikit.kan da start banyak bengkel untuk SPM ni.kena study hard kot."dia sengih.kawan-kawan lain tak masuk campur perbualan aku ngan Izhar.

"yela,kan nak dapat result best kan..hee.."

"tau takpe.so,camner life skang?ok tak?rindu kat Nad."

"HAHA.rindu ke..em,life ok je..camni la.."

"ok la kalau camtu.bukan apa,abang Iz just taking care je.kan abang Iz sayang Nad."erkk,cam geli je ayat dia.

"aku blah dulu."tetiba Tapai angkat beg.aku cam ehh-nape-dia-ni..

"rilex ar Pai.."Azam try panggil Tapai tapi dia da laju berjalan.

"Asal?"aku tanya diorang.diorang jungkit bahu.

"ala,biarlah dia."abang Iz cakap kat aku.

"aku nak blah gak.."turn Johan.

"kitorang pon."Azam ngan Bendi pon ikut bangun.Hisy,diorang ni..

"weh,korang..nantila.tak settle lagi kita discuss kan soalan ni.."Diela panggil diorang.

"Jumpa prep malam ni."Johan lambai tangan.

bila da habis berbual dengan aku, abang Iz terus pergi ke astaka.kitorang terus sambung discuss pasal soalan Fizik Cikgu Mazlan bagi pagi tadi.

"asal diorang tetibe blah tadi?"aku tanya diorang.

"entah.Tapai ar start dulu."jawab Awien.

"dia jeles kot."sambung Zue.

"jeles?pasal ape?"aku blur jap.

"jeles tengok ko ngan Izhar Hanafi tu kot."kata Diela.

"euww..takde makna..asal plak dia nak jeles.aku bukan sape-sape pon pada dia."aku buat muka geli.

"HAHA.mane la tahu kan.da dia asyik pandang ko je masa Izhar datang tadi."Ieja jawab.

"tapi betul gak.aku perasan yang dia asyik cari gaduh ngan ko je kan.ngan kitorang takde pon sampai camtu.kadang aku perasan yang dia suka curi pandang ko.kalau dia nampak ko gelak-gelak,nanti dia senyum sendiri.dia suka ko kot CIk.."peh,andaian Awien tak boleh pakai.

"korang ni da kenapa?tebiat tak ingat dunia.tak masal dia nak camtu.."

"tak mustahil Cik.."jawab diorang serentak.Haisyy..

Tapai jeles?No!!Never!!

No comments:

Post a Comment