Wednesday, December 9, 2009

cinta dia [21]

Semua da beres untuk Hari Sukan dan Olahraga.aku dapat naib johan untuk 100meter.seperti tahun-tahun sudah,Tapai la jejaka paling famous(rasa nak muntah).semua acara yang dia masuk,dia dapat medal.menyampah giler.after habis semua,kitorang lepak kat bawah pokok.macam-macam pesen student kat padang tu.

"Cam tak caye je korang da couple.."kata Awien kat pasangan kekasih baru antara kitorang skang.sape lagi kalau bukan Encik Azam dan Puan Ieja..

"Asal?sebab kitorang sweet sangat kot kan?"Ieja sengih.Pandang Azam.Azam senyum.

"eiii,,pleasee.."kata Mary pulak.

"biala..orang tengah bahagia.."Johan menyampuk..

A'ah kan..orang tengah bahagia.."aku sambung.aku bukak pembalut gula-gula.dan ngap!masuk mulut.

"Ko bile lagi?"tetiba Tapai bersuara.

"ko tanye sape?"aku tanya dia balik.

"ko la mangkuk.."

"oohh..aku ea..bile ape?"

"badan kecik,takkan otak pon kecik kot.."dia mengata aku.

"amboi..sesedap mulut ko.."

"ko pernah rase ekh mulut aku?"dia sengih lagi.

"SEWEL!"

"ko bila nak jadi macam diorang?"tanya lagi.

"sibuk je nak tau.HAHA.tunggula aku jumpe orang yang boleh buat aku jatuh cinta.."aku jawab.

"jiwang gak ko ni.."dia gelak.dak lain pon gelak.

"whatever..yang penting aku taknak playboy.macam..."ayat aku tergantung.

"macam apa Cik?"Diela tanya.

"macam Encik Tapai.HAHA."aku gelak besar.

"asal ko suka bagi contoh, kalau playboy je aku?"dia tanya.

"sebab ko je yang paling dekat ngan aku."aku buat muka tak bersalah.

"aku tak playboy la.."dia jawab.

"Yeke Pai?"Bendi angkat kening.

"Lu jangan buat taktau pulak asal aku jadi camni,Ben.."dia kata kat Bendi.aku cam blur.

"Pape jela.yang penting aku tau ko playboy.."aku sandar kat pokok.

"aku tak playboy.."cam serius sikit suara dia.

"ow yeah?HAHA.ayat standard.mana ada orang berak tengah jalan nak mengaku kan?"aku gelak.macam best gelakkan dia.

"ko nak aku buktikan?"dia pandang aku.gulp!mata dia..cantik..

"HAHA.pape jela weh.."aku da malas layan.

"aku akan buktikan.."dia cakap perlahan.

"Abang Am.."tiba-tiba ada suara gedik.aku pandang pompuan mengada tu.

"dia da datang da.."Johan garu kepala.

"nak apa?"Tapai tanya pompuan tu.

"erkk..tak playboy ke tuh.."aku sindir dia.

"congrats ekh.."pompuan tu senyum kat Tapai.macam kenal je.junior aku kot.

"thanks."Tapai jawab sepatah.

"asal gedik sangat pompuan tu?"Diela bisik kat aku.

"Mak dia bagi makan sotong banyak sangat kot masa dia kecik."aku jawab.Diela gelak.

"nak apa?"tapai tanya pompuan tu.

"Nelli nak jumpa abang la.jom kite pergi kerusi sana tu."ooo..Nelli..

"taknakla.nak buat apa?tak nampak aku tengah jumpa kawan aku?"Tapai jawab kasar.

"ala,jum la.."

"ko tak paham bahasa ke hape?"uisy,garangnye..

"nape camni sekarang?sejak kawan ngan diorang ni ke?"

"Chop-chop!apa kena mengena plak nak kaitkan ngan kitorang?"aku tanya si Nelli.

"pape jela."Nelli jeling aku.

"ko blah skang!"Tapai da berdiri.

"sampai hati!"

"blah!!"erkk..terkujat sorang-sorang.

No comments:

Post a Comment