Monday, November 9, 2009

cinta dia[2]

"Esok kite outing kan?tengok muvee nak?"Ieja bertanya waktu kitorang makan kat kantin rehat tu.

"De muvee best ker?"aku bertanya sambil gigit karipap sardin tu.

"Ghost! haha. hantu korea macam real kot."Ieja menambah.

"best ke?"Awien bertanya.

"Dalam poster yang kat paper library tu macam best je. semalam baca sinopsis dia pon not bad nampaknya."kata Ieja lagi.

"ok gak tu."Diela cam da setuju.

"Ala, nak tengok muvee hantu ker? kite tengok muvee tapi taknak la muvee hantu.eh?eh?"Mary tibe2 bersuara.

"Nape?"kitorang bertanya serentak.

"takot."Mary dah muka sememeh. kitorang terus bantai gelak.

"Kau nak takot ape Mary?"Ieja bertanya sambil menghabiskan sisa-sisa gelak dia.

"Ala, takotlah. kan korang kate tadi hantu Korea macam real. nanti die ikot kite balik camner? dalah dorm kite blok belakang. tak mau.."lawak giler dengar mary cakap camtu. ape lagi, makin sakan kitorang gelak.

"Mary, mary..kalau kau nak tahu, sebab benda camnilah kau ni tinggi takat ni jer.tak tinggi-tinggi. semua bende kau takot.bende ape yang kau berani?pegi toilet takot,pergi ampai baju takot,pergi pantri takot.ni nak pegi tengok muvee pon takot."Zue dan mengekek ketawa.

"Kecik, diorang buli aku."Mary dah mengadu kat aku.

"Haha. tapi kau memang lawak gaban. ala, takde ape la Mary. kan kitorang ade. jum la."kata aku.

"ee..benci ar. tak simpati pon kat aku. kalau aku tekencing dalam cinema tu,korang cover."ayat dari mulut Mary buatkan kitorang gelak sekali lagi. macam tulah kitorang hari-hari. persahabatan yang sentiasa ada gelak ketawa dan mungkin sebab itu ada keserasian antara kami.

pada hari outing tu, mary terpakse jugak ikut kitorang pergi tengok Ghost. kesian jugak kat minah tu tapi sampai bila la dia nak jadik macam budak kecik kan.lagi pon dia lebih rela ikut kitorang masuk dalam cinema daripada kena tunggu kitorang kat luar tu sengsorang.nasib kau lah mary.haha

"Kecik, kau nampak tak ape yang aku nampak?"kecik?secara tak rasmi,itulah nama panggilan aku sekarang.mary yang kecik jugak tu takde pon dia panggil kecik.

"nampak ape?"aku tanye.waktu tu kitorang tengah beratur nak beli tiket.

"tu,nampak dajal tak kat hujung tu?"Ieja tunjuk jari dia ke satu tempat.ohhoo..betol ar ade sekumpulan dajal baru lepas beli tiket jugak.

"Jum."aku tarik tangan Ieja.

"hye.nak tengok Ghost jugak ke?"aku bertanya sambil bagi kat diorang senyuman paling manis.

"erkk..korang buat pe kat sini?"Fared memang terkejot giler.lawak seh.

"kami pon nak tengok Ghost jugak macam kamu-kamu.."ieja pulak mencelah.aku dah tak tahan nak tergelak.Awien, Mary,Diela dengan Zue pon dah tergelak.

"Korang mesti tak bajet yang budak aspuri tengok muvee kat sini kan?haha."aku perli diorang.

"weh,tutup mulut ar.okey2,lunch kitorang treat korang.deal?"Bendi dah mula nak bagi rasuah.

"Ohh..sorry.kami taknak perot kami-kami buncit."Ieja tersenyum nakal.

"Wehh..jangan pecah ar.."Fared dah mula nak merayu.

"hee..sepandai-pandai tupai melompat,last-last kena tembak jugak kot.jumlah,muvee nak start."aku terus tarik tangan diorang.

tak sangka aku,berani betol diorang fly waktu-waktu budak aspuri tengah outing.maunye jumpe senior,confirm2 sampai kat Jamal Buncit.kitorang ni gertak jer tadi.takdela sampai nak kantoikan classmate sendiri.

1 comment: