Sunday, November 22, 2009

cinta dia [8]

"Kecik,ko pegi mana tadi?curi tulang tak ajak aku."Awien bercakap ikut sedap mulut je.dia tak tahu aku ni tengah serabut.

"Curi tulang ko kata?kalau aku buat nakal,aku ajak korang kot.takde makna aku nak buat sorang-sorang."aku besuara mendatar.

"Cik,ko kenapa?"Diela dah duduk sebelah aku kat katil.

"Kenapa?"aku pandang Diela.cuba senyum.

"Ko ok tak?"Zue pulak dah duduk sebelah aku.

"Lah,aku macam tak ok ke?"dan-dan semua 4 kepala tu angguk-angguk.dah macam burung belatuk.aku tergelak walau aku tahu palsu belaka.

"Kecik,aku tahu ko ada prob.."Diela pegang tangan aku.aduhh,kenapa take care sangat ni..

"Mana ada apa-apa.aku ok la.Mary mana?"aku baru perasan,Mary takde.

"Dia pegi dorm bawah,dorm Siema.dia kata nak lepak sana kejap."aku angguk.

"Tadi Fared jumpa ko ea?"pap!!mana dak Ieja ni tahu.betul-betul liputan terluas.

"Ko pasang CCTV ke kat badan aku Ja?"aku tersenyum.

"Betul kan?dan ko tengah serabut kan?Cik,kadang-kadang ko boleh nak sorok prob ko tapi kadag-kadang ko kena share dengan kitorang.kita dah macam adik-beradik.dari form1 kita sama-sama.kita buat jahat ke,baik ke,semua sama-sama.ko susah hati macam ni,kitorang pun susah hati Kecik.dan kalau ko nak tahu,ko sangat tak expert dalam berpura-pura."sedih pulak dengar ayat Ieja.

"entahlah."tu je yang mampu terkeluar dari mulut aku.

"Betul apa yang kitorang sangka selama ni kan?yang Fared suka ko?"Diela terjah.aku angguk perlahan-lahan.

"then?"Awien tanya.aku geleng.

"Kenapa??"semua tanya serentak.

"Tahu kan Mary suka dia..aku taknak Mary sedih lagi.biarlah dia dengan Mary."

"Tapi Fared suka ko."

"Tapi Mary suka Fared."

"Kecik,ko korbankan perasaan ko sendiri?ko pun sebenarnya suka Fared kan?"Diela tanya lagi.

"Perasaan ni belum banyak.aku boleh buang jauh-jauh."airmata dah menitis satu-satu.

"Tapi macam mana perasaan Fared?"Zue bercakap lembut.

"Aku takde pilihan.aku terpaksa lukakan hati dia dari aku lukakan hati kawan baik aku sendiri.ko tahu kan Mary dah banyak hadapai kesedihan.aku taknak dia sedih lagi."aku kesat airmata aku dengan tapak tangan.

"Aku bangga ada kawan macam ko.tapi ko dah muktamad ke ni?"Ieja tanya.aku angguk lagi dan tersenyum.

"Takpe Kecik,kitorang sentiasa ada kat sisi ko.apa pun jadi,kitorang sayang ko.be strong ok?"Diela senyum dan semakin laju airmata ni jatuh.sesungguhnya aku beruntung sangat sebab ada kawan-kawan yang sentiasa bagi aku semangat.ye,aku akan buang perasaan ni.

Prep malam tu,macam berat je kaki aku nak pegi.mesti jumpa Fared.dahlah siang tadi diorang plan nak study Geografi ramai-ramai.urghh,tak suka macam ni.kena pura-pura happy padahal dalam hati,macam nak mati jer rasa.

tak lama lepas kitorang duduk,geng lelaki pun sampai.aku pandang Fared tapi dia tak pandang aku pun.tapi memang nampak dia badmood giler.aku lebih terror dari dia kot sebab berjaya buat muka tak tahu..macam takde apa yang jadi.aku masih mampu buat lawak dan gelak-gelak.tapi tiba-tiba..

"Ko nak pergi mana Red?"Azam tanya bila Fared bangun dari kerusi.

"Merayap.bosan,panas duduk sini."dia dah tolak kerusi ke belakang.gulp!aku ke penyebab dia panas,bosan tu?dia terus keluar ikut pintu belakang.semua diam.maybe semua tahu pasal siang tadi.KECUALI Mary.dan semua mata itu tertumpu pada aku sekarang.alaaa,janganla salahkan aku..

"Kenapa erk Fared macam badmood malam ni?"Mary bersuara.Soalan yang tak ditunggu-tunggu.

"Serabut nak exam kot."Bendi jawab selamba.

"Takkan kot.before ni ok jer."Mary pandang pintu belakang.

"Tak pun kusut pasal takde duit agaknya."kata Azam pulak.

"Eh,ayah dia kan loaded."Mary masih mempertikaikan jawapan.

"dia tengah pikir macam mana nak buat mulut ko berenti dari asyik bertanya."HAHA.tu diaa jawapan Johan.semua dah tergelak dan muncung Mary panjang.

No comments:

Post a Comment