Tuesday, November 10, 2009

rindu zaman student..

hurm..tetibe aku rase rindu sangat ngan zaman jadi student.memacam benda yang nak flashback.dari skol rendah.eh,dari tadika kot.hee.kenangan yang takkan boleh lupa agaknyer.meh-meh aku citer.

umo 6tahun,aku da masuk skol tadika.dulu kecik-kecik aku kuat nangis.(skang pon same kot).haha.bangon tido je mesti nanges.tatau ape yang aku nangeskan.lagi-lagi bile uda aku tinggal bekfes.lagi la lame aku melalak.camner la abang-abang aku boleh tahan ngan aku dulu.memang manja sangat dengan uda.bila naik skola tadika,bila sampai skol,aku nak balek.kesian mak kena pujuk aku.uda la yang pujuk,tiap kali rehat dia belikan eskem.sabar betol die dengan aku.tapi yang bestnye even aku nanges tak mau skola pon,bila exam aku dapat no.6 tau.amazing kot.tatau la canner ley masuk a.b.c yang cikgu ajar tu.haha.

bila da darjah1,aku masuk kelas 1 ros.ape punye name laa..tak femes langsung.dalam kelas tu duduk dalam kumpulan-kumpulan.kumpulan aku ada empat orang.aku ingat lagi,aku duduk depan meja cikgu.aku suka sangat bahasa melayu sebab ada kaler-kaler.tapi kalau korang nak tau,ku ni bukan orang snang pon.so,kenalah jimat-jimat pakai kaler pensel tu kan.lepas tu,time bahasa melayu jugak,cikgu suka bagi kad-kad pada setiap kumpulan.kad tu banyak.kena susun pastu kena eja gilir-gilir.bila dah habis,kena pergi group orang lain pulak.seronok.yang aku paling tak sangka,aku dapat no.1 mase peksa pertengahan tahun.haha.caner ntah leh dapat no.1.ade jugak kawan 1 kumpulan aku yang jeles.pekejadahnya ntah nak jeles.tapi masa akhir tahun dapat no.2..sedih wehh..zaim da merampas takhta aku.tahulah dia anak cikgu.mesti bapak dia dah bambu dia,suh dia dapat nombor 1.balik skolah nanges lagi.haha.hobi kot time tu.then,mak pujuk aku.ngeee~

naik darjah2,persaingan makin sengit sebab ada sorang budak baru masuk.ida.ntah caner boleh jadi kawan baik aku.haha.empat orang yang suka berebut takhta teratas.aku,ida,zaim dan azam.haha.bila fardhu ain pon,aku tetap berada di atas.bangge sehh..darjah 3 pon aku masih menjadi top3 student dalam kelas.mak bangge kot coz tiap tahun aku dapat hadiah.yang tak bestnye bila tak dapat nombor1,balik skola aku mesti nanges.haha.cengeng betol.

aku jadi pengawas sekolah bila naik darjah4.pakai baju kaler hijau.bila naik darjah6,kelas digabungkan.yang result no.1 hingga 15,masuk kelas M.aku dapat masuk kelas M.ramai seh bebudak pandai.so,tough jugaklah time tu.darjah6 la memang study giler2.tetiap malam pegi tuisyen.cuti cuma malam jumaat jer.time tu takde plak rase penat.ok jer.dahla balek skola agama dah pukul6.30,pukul8 dah kena pegi tuisyen pulak.akhirnya pengorbanan aku berbaloi kot.tahun 1999,sekolah aku cipta rekod baru sebab ada 11 orang yang dapat 5A,termasuk aku.memang terkejut ar,sampai demam-demam.haha.tapi best.dapat banyak hadiah+duit.hee~.then,akhir tahun tu,cikgu bawak pegi rombongan kat kL.that time sesape yang dapat gie kL cam best giler ar.kan mase tu Putrajaya baru siap.cam jakun jugakla.

afta tu,aku dapat offer masuk skola asrama.SMAKJ Kluang.mase dapat surat tu,excited giler coz mmg berangan giler nak masuk asrama.tapi kan,abah aku tak bagi.mak lagi la.mak kata aku kecik lagi.then,abah kata aku ada asma.caner nanti kalau aku sakit.alasan semua tu.sedih.nanges-nanges mase tu mintak abah bagi nak masuk skola tu.kawan baik aku pun dapat masuk skola tu tapi abah tetap tak bagi.mase tu diorang semua pujuk aku.ajak aku pegi bando.ceh!pegi bando je?bukan ade ape pon.mase tu memang sedih tak terkate.abah janji mase tu,nanti bila naik form4 baru abah bagi masuk asrama.owkeyy..kena ar ikut.bile dia da gunekan kuasa veto dia,no choice=(

so,aku masuk form1 kat skola yg dekat ngan uma aku tu la.hari first,abah anta aku.cam tak biase pulak kena pakai baju putih ngan pakai kain kaler biru muda.masa tu,ternampak jugaklah budak-budak satu skola rendah dulu.then,ternampak pulak Azam.masa darjah6,Azam pindah kL coz ikot family dia.bila dah daftar,aku ternampak Bedah.Dia tengah tunggu aku rupanya.Bedah ni kawan baik aku jugak masa skola rendah tapi dia sedih sebab tak dapat 5A.dia dapat 3A tapi aku tetap dapat 1 kelas dngan dia.kitorang dapat kelas 1Bestari.kelas 1st tapi rerase takdela excellent mane rasenye.

No comments:

Post a Comment