Sunday, November 22, 2009

cinta dia [9]

Pulun..pulun dan pulun..itulah trade mark kitorang sekarang.PMR makin dekat.cikgu asyik buat motivasi,gerak gempur..agak bernanah jugaklah otak ni kan.tapi tu semua untuk kitorang jugak.siapa yang taknak cemerlang kan.3Sc1,even bebudaknya nakal macam apa tapi dekat-dekat nak exam ni,semua macam slow sikitlah.

diam tak diam,next week da start PMR.mak aii,takot seyh.hope apa yang aku belajar selama 3tahun ni dapat aku guna sepenuhnya lah kan.Trial hari tu pon Alhamdulillah,dapat yang macam aku target.

aku dengan fared masih dingin lagi.bebudak macam perasan jer yang aku dengan dia dah lain.yelah,dulu aku dengan dia rapat giler.tapi sekarang nak tengok bertegur pun susah.Mary dah perasan tapi kitorang pandai-pandai cover.tapi sampai satu tahap,kadang aku memang rasa tension giler dengan dia.macam aku ni buat kesalahan bunuh orang jer sampaikan aku bercakap pun macam aku cakp dengan dinding.

"Sabarlah Kecik.dia belum boleh accept lagi kot."Bendi cuba pujuk aku pada satu hari tu bila dia nampak Fared buat derk je dengan aku waktu aku edarkan kertas jawapan Geografi.

"Kalau ye pun aku salah,takkan sampai camni dia buat aku?dia ingat aku suka-suka ke nak buat macam ni?tension betullah.ko cakap kat dia,kalau kawan pon dia dah tak anggap,thanks a lot!"

tak tahulah macam mana lagi nak buat.ye,mungkin salah aku sebab jadikan dia mangsa keadaan tapi aku harap dia faham situasi aku.aku dengar cerita,dia player giler sekarang.kat DM dengan orang lain,kat kantin dengan orang lain,kat padang dengan orang lain..tapi semua macam faham je kenapa dia jadi macam tu.salah aku lagi ke??hurm..

"boleh aku duduk?"aku pandang atas,muka orang yang bercakap.Fared?aku buat muka,cakap-dengan-aku-ke?

"nampak muka aku terus bisu ke Kecik?"bukan bisu la dol,terkejut je ko dah bercakap dengan aku.Ieja kat sebelah aku tergelak.

"Duduklah Red.aku nak join diorang kat belakang."aku tengok,Ieja sempat kenyit mata kat Fared.

"Ko sihat tak?"dia dah duduk dan pandang aku.mak aii,aku dah gelabah.

"Sihat.ko?"

"luar sihat,dalam belum sihat kot."erkk..rasa cam terjerut je leher aku.

"ow yeah?hee.."aku cuma sengih jer.

"Dah prepare untuk next week?"

"dah kot.hehe.ko?"aku tanya dia.

"erm,tak tau.."dia jungkit bahu.

"cam tak caye jer ko dah nak bercakap dengan aku kan?"

"entah.tetiba rindu.."syahdu jer.HAHA.jiwang!

"erkk..ko ni.."

"Asal?segan?erm,aku nak mintak maaf.."

"mintak maaf?ko takde buat salah.aku kot yang salah.cuma ko tu je yang taknak cakap dengan aku kan afta benda tu jadi."

"entah.bukan taknak cakap.aku nak sangat bercakap dengan ko.tapi aku macam geram giler dengan ko.afta benda tu,ko masih boleh gelak-gelak.macam orang takde perasaan sedangkan aku ni giler frust ko tahu.sakit hati.macam ko anggap apa yang aku cakap tu tipu je."

"macam tu ke?erm,dalam hati aku ni takde siapa tahu,Red.aku taknak semua orang tahu kita ada masalah sedangkan before ni kita macam belangkas kan.aku nak buat biasa dan aku taknak Mary tahu apa-apa."aku terus terang.

"Balik-balik Mary yang ko nak jaga sangat."

"Red,she's one of my bestfriend la.."

"hurm..ok.."

"SO,afta this takde merajuk-merajuk ok?"aku sengih.

"mana ada aku merajuk?"

"habis tu,yang taknak cakap dengan aku tu apa?"

"tu nak tarik perhatian dol.."

"HAHA.sorry sikit.tak macho langsung.aku tak tertarik pon."aku gelak lagi.Dush!!Fared ketuk kepala aku dengan pencil box.

"Sakit la.."aku gosok kepala.

"Gelakkan aku lagi.nak lagi?"

"Tak-tak.so,bestfriend?"aku angkat kening.dia angguk.aku senyum dan dia senyum.takde lagi sengketa.

No comments:

Post a Comment