Monday, November 23, 2009

cinta dia [13]

berdebar giler hari ni.amik result PMR weh..kalau aku pegang sehelai paper,boleh nampak bergetar kot paper tu.haha.semua students da berkumpul dalam dewan.aku sanggup pegi naik bus.taknak susahkan abah punya pasal kan.aku kan anak yang baik.(yeke?)

bila aku slip exam tu,rasa nak menjerit.aku dapat 8A wehh!!aku happy giler!semua geng aku dapat 8A.gempak tak?gempak kan?HAHA.memang happy giler.69 orang students TMi yang dapat 8A tahun ni.waa..amazing lol..alhamdulillah,berbaloi usaha aku.

"Cik,aku nak jumpa kejap."Fared cakap dengan aku waktu semua tengah berkerumun dalam dewan.

"Kat mana?"

"Port biasa."port biasa?oh,tangga belakang tepi kelas aku form3 dulu la tu.

"weh,congrats..dapat straight A's.."aku ucap congrats kat dia bila da duduk kat tangga.

"erm,thanks.ko pon..aku tahu ko boleh buat."dia senyum.

"ada apa nak jumpa ni?"

"entah.rasa nak jumpa ko sangat.hehe.kot-kot tahun depan da tak jumpa."dia sengih.buang tebiat ke apa dia ni.

"ko ni da kenapa?macam thn depan tak skola je.asal,nak berenti skola?HAHA."aku pon da gelak.cam tak logik je tak jumpa aku next year.

"yela.aku cakap kot-kot."

"takde kot-kot.tahun depanla best.honeymoon year wehh..boleh buat dajal sesame."aku big grin again.

"yela tu."dia cam slow je hari ni.pelik!

"weh,ko ngan mary apa citer?cuti skola tu ada call dia tak?"aku da bukak topik mary.

"Ada jugak.erm,pasal dia jugak kot aku nak jumpa ko ni."

"kenapa?ko da couple ngan dia ea?"aku main terjah je.dia geleng.what??

"aku tak mampu sayang dia macam aku sayang ko,Cik.aku da cuba tapi tak boleh.aku taknak tipu diri aku sendiri.aku mintak maaf sebab aku tak dapat buat apa yang ko mintak aku buat."dia tunduk.alu tak tahu apa yang aku rasa.patutla Mary macam tak bape happy even dapat 8A.rupanya sedih dalam gembira.

"ko da cuba ke?"aku tanya.

"aku da cuba dan aku tak boleh.aku tahu aku da kecewakan ko."tetiba aku rasa bersalah sangat kat Fared.kenapa aku nak paksa dia cintakan orang lain?dan aku jugak bersalah pada Mary.cinta mary bukan boleh passing-passing kot.apa jenis kawan aku ni.

"dala red.mungkin salah aku sebab aku paksa ko."

"aku mintak maaf sekali lagi Kecik.aku rasa bersalah.aku tak guna kan?"dia pandang mata aku.gulp!serius,memang dia lain giler hari ni.entah,aku rasa dia tak macam selalu.

"taklah Red.aku yang tak paham perasaan ko.aku yang patot mintak maaf."aku senyum.

"aku rasa aku nak balik dah ni."dia dah berdiri menghadap aku.

"ko taknak join kitorang celebrate ke?"aku tanya.

"Tak kot.aku nak balik dulu.Kecik,ko jaga diri baik-baik.kalau aku da takde lepas ni,ko jangan nakal-nakal tau.jadi budak baik.kena makan ikut time,sakit tu makan ubat.biarlah orang panggil ko Kecik,aku suka.dan kalau aku da takde lepas ni,ko ingat satu benda tentang aku boleh?ko ingatlah,Muhammad Fared cintakan Amina Nadiah dan selamanya cintakan Amina Nadiah.boleh?"aku touching..nape Fared?

"Red!ko nape cakap camni?ko nak pegi mana?ngade je kan?"aku masih anggap dia bergurau.

"boleh ke tak ingat benda tu?"dia tanya lagi.aku angguk.

"ye.aku akan ingat.dan aku jugak nak ko tahu,aku jugak ada rasa yang sama cuma mungkin kita ditakdirkan bukan untuk bersama.jauh lagi perjalanan hidup kita."tetiba aku rasa nak nagis.tatau kenapa.

"thanks.aku tahu ko jugak macam aku.cukuplah,pengakuan ko tu pon da buat aku bahagia Cik.ingat pesanan aku tadi."dia senyum.still pandang aku.

"dala Red.tetibe plak nak tangkap leleh plak.hehe."

"oklah,aku gerak dulu.kirim salam diorang."dia dah berjalan.

"ok..take care Red."aku sempat pesan.dia berhenti dan toleh ke arah aku.

"Cik,hidup baik-baik.demi aku."dia senyum.aku senyum.dan aku rasa aku tak pernah tengok dia senyum semanis tu sampai aku rasa bergegar jantung aku.

No comments:

Post a Comment