Thursday, November 19, 2009

cinta dia [4]

malam tu kitorang plan nak study Lokus coz bila dalam kelas cam bengong jer nak fahamkan.nasib baik ada Diela yang terlebih genius bab math ni.tanya ape jer,confirm boleh jawab punya.macam pelikla kalau ada student lain yang dapat markah lagi tinggi dari dia bila test or exam.

"weh,bosan.."Ieja dah tongkat dagu.

"Baru bape minit bukak buku dah bosan.cepatlah siapkan."Diela dah tunjukkan soalan yang Ieja tenung je dari tadi.

"ha,jap-jap.korang ada dengar citer pasal Elkham tak?"Ieja si minah gosip da start.

"Elkham?macam pernah dengar je?"Mary pulak dah stop pandang buku.

"budak Sc2,yang dapat olahragawan tu."aku jawab selamba sambil tangan laju tekan kalkulator.

"Eh Kecik,tetiba aku kagum.sejak bila kau ambik tahu hal jiran sebelah menyebelah?"Awien terus pandang aku.

"Entah.tak sengaja kut."aku jungkit bahu.

"Ja,sambung.kenapa dengan dia?"Mary pulak yang over.

"Korang tahu tak,kan dia couple dengan budak Sc3,Nad tu kan.dah tu,si Elkham ni mintak putus.kejap-kejap,orang panggil Elkham ni Tapai tau.lepas tu,si Nad ni taknak putus.siap merayu-rayu.giler.dah kecoh dah.korang ni hotstuff camni pon korang tak tahu ke?"bersungguh Ieja bergosip.

"Takpe.kalau kitorang tak tahu,ada jugak orang tolong sampaikan.rite Ja?"ahah,sinis sungguh kata-kata Zue.

"Amboi,perli nampak?"Zue cuma sengih bila Ieja cakap macam tu.

"kenapa dia mintak putus?saje nak mainkan perasaan si Nad tu?ape punya laki ar cmtu.bajet bagoss sangat ke ape?"tetibe aku cam hangin jer.

"Yang kau emo lebih nape Kecik?"Awien cam pelik jer.

"A'ahla.aku pon musykil.aku hanya menyampaikan citer je."Ieja buat muka kesian.

"Entah.aku tak suka ngan laki camtu.sesuka hati je nak mainkan perasaan pompuan.apa,dia ingat dia hensem boleh buat apa jer?pleaseeee la."aku tenyeh-tenyeh kalkulator tu.kesian kau kalkulator.HUHU.

"Apa?kau kata Tapai hensem ke?tapi memang hensem pon."Ieja sengih lagi.Pose favourite dia kot.

"Erkk,aku ada mention 'Tapai Hensem' ke?Takde kan?"aku jeling.marah ni.

"Eleh,tak takot pon kau jeling camtu cIK.tapi aku pelikla,kenapa kau tak suka dia?padehal kitorang ni suka giler dia main bola.dalah putih,hensem..macho giler seyh.."Awien dah senyum sorang-sorang.

"Entahnya kau ni Cik.apa masalah kau ngan dia?dia hensem owkey..ramai peminat.study pon ok.kau tak minat ke laki camtu?"Ieja tambah perisa.

"Hensem?Pandai?ow yeah?tapi kalau tak reti jaga perasaan pompuan,it means nothing gals."aku still buat muka tak tahu.

"Ikot kaulah Kecik.tapi jangan sampai satu hari nanti dia ngorat kau and kau terima dia pulak.."Awien dah sambung buat kerja.

"Tolong sikittt!!"aku beliakkan mata aku.

"weh,dala tu.asal korang suka citer pasal budak kelas lain.budak kelas kita pon hensem jugak apa."tetiba semua mata terus pandang pada orang yang berkata-kata tu.Mary??

"Mary?are u ok?"Diela dah pandang Mary pelik.

"Okla.apa tak ok nye.cuba kau tengok,hensem kan budak kelas kita?"kitorang semua pandang Mary yang tengah tongkat dagu,pandang pada satu arah.geng Azam!!

"mary,serius la.tak pernahnya kau macam ni.macam orang angau kau tau tak."aku goyangkan tangan aku depan mata dia tapi biji mata dia still tak berganjak.

"Memang angau kot.hensem kan Fared tu."mary senyum sorang.Fared?Adakah???

"Mary.kau jangan gila dulu wei.PMR tak lagi ni.kau tak demam kan?"Zue dah meraba dahi Mary.

"Apa ni pegang-pegang dahi aku.tak betul ke Fared tu hensem?hensemlah."Mary senyum lagi.

"Haa,aku tahu..kau suka Fared ekh?"tetiba aku cam tahu.Mary sengih lagi.da sah la tu.

"Mary?kau biar betul?kau suka Fared ker?"Diela dah pegang lengan Mary.

"janganlah cakap kuat-kuat.segan je kalau dia tahu."berita lawak.HAHA.

"Mary,terus terang jelah."Awien suggest.

"Giler.taknaklah.kang dia reject."

"Belum perang dah nak bunuh diri.tak salah kot."Ieja cuba bagi semangat.

"Taknaklah.nanti dulu."

Tak sangka rupanya Mary ada hati kat Fared.macam sweet jer.tapi dalam hati aku macam rase something je.tapi tatau ape benda tu.Balik prep tu,Ieja dengan Diela mintak teman diorang pergi ambik air kat watercooler.aku yang kecik ni disuruh teman diorang yang besar?cam tak logik jer.

"Kecik,kau tak rasa apa-apa ke masa Mary cakap dia suka Fared tadi?"Ieja tanya masa tunggu air penuh dalam botol mineral 1.5 liter.

"Rasa?rasa apa?rasa oren?"aku tak paham.

"Kecik,kau jangan buat-buat tak pahamlah."giliran Diela.

"Tak paham apa ni?memang aku tak paham pon."aku kerut dahi.

"Ok,kau tak perasan ke yang Fared tu minat kat kau,bukan kat Mary?"Ieja dah mengadap muka aku.

"Ow yeah?tak tahu pon?since when?haha"aku gelak-gelak.nonsense!

"Kecik,aku seriuslah."ieja dah geram.

"Aku pon serius."aku sengih.

"kecik,bukan aku dengan Ieja jer yang perasan benda ni.Awien ngan Zue pon sama.So,kau tak rasa ke apa yang Fared rasa?or kau tak rasa ke benda yang macam Mary rasa?"Diela cakap lembut je.

"Apa rasa-rasa ni.entah,takde rasa apa pon."aku senyum.tapi dalam nada bergetar.tatau nape

"adoii,sakit jiwanya.."Ieja pegang kepala.

"Cik,tak salah kalau kau rasa apa yang Mary rasa."Diela senyum.

"korang ni apela camni.tak baik tau.ok apa mary suka kat Fared.manalah tau kan afta this dia da tak penakot lagi."aku dah mula berjalan.

"Ye tau tu.tapi lagi kesian kalau 1 day,dia bagitau Fared pasal perasaan dia tu,then Fared tolak mentah-mentah hanya disebabkan kau.kesian kan?"Ieja cakap serius giler seyh.

"Whatever guys.."aku terus melangkah.akan aku abaikan rasa ini.Ieja dan Diela cuma geleng kepala.hailaa..



No comments:

Post a Comment