Friday, November 20, 2009

cinta dia [5]

Hari tu hari Rabu.banyak subject kat luar kelas.Bengkel KH,makmal komputer,library,bilik teater dan subject last,Science.tentu-tentu kat makmal.adoii,letih kaki.Miss Chan kata,hari ni nak buat eksperimen.waa,best2!!

Bila subject Science adalah subject terakhir,maksudnya kena kemas-kemas terusla.kang tak payah nak patah balik amik beg kat kelas.aku pun kemas buku-buku dalam laci meja aku.

"Apa ni?"aku macam terpegang sesuatu.aku tarik benda tu.Cadbury Blackforest!!my favourite lol.siapa pulak yang baik hati sangat bagi aku benda ni?nak kata birthday aku,berzaman dah lepas.dah kena pedajal kaw2 pon.eh,ada sticker note.

assalamualaikum ComeL..
Sure terkejut dengan benda ni kan.just want to say,i like everything bout u.
sorry kalau benda ni mengganggu.tapi,saya ikhlas nak kawan dengan awak.
hope boleh jumpe.saya tunggu kat 'Hidrokarbon' afta school hour.
daa~
"mak datukk..seram tengkuk aku.."aku cakap sendiri.aku apa lagi,terus sebarkan benda alah tu pada geng-geng aku.
"Fuiyo,kecik ada SA.."aku tempeleng jugak si Awien ni kang.aku ni gelabah.tak penahnya aku dapat benda-benda camni.dia boleh pulak camtu.
"Kecik,rilexlah.takpe,nanti afta skol,pegilah jumpa."Diela cuba coolkan aku.
"Giler kau.dibuatnya pakcik angkut sampah ke,abang DM yang muka menakutkan tu ke,perogol bersiri ke,tak ke haru aku?taknak lah."aku masih pandang sticker note tu.cantik jugak tulisan budak ni.
"Sejak bila kau takut ni?Chill la beb.kitorang kan ada.kitorang escote kaula.macam tak tau plak."Zue senyum.
"Siapa bagi kau coklat??"tetiba Fared sergah.serius giler muka..
"entah.mamat sewel mana entah."aku jawab selamba.
"sewel-sewel pon kau layan jugak kan nanti?sudahlah ko!!"tetiba hangin si Fared ni nape?mental betol.
"Aiyoo..fared jeles.."bendi nak menyakat je tahu.nasib baik Mary takde.bebudak aku dah senyum dua macam.sengal!!
sepanjang dalam makmal,aku tak boleh nak fokus langsung.kepala aku asyik pikir,siapalah yang bagi aku benda alah tu.i'm puzzle..masalah!kalau pompuan lain suka kot dapat benda gini,tapi aku tak.takot aku nak makan coklat tu.kot-kot kena mandrem ke..HAHA.imaginasi berada di tahap maximum.
afta school hour,member-member aku suruh jugak aku pergi jumpa mamat tu.tak suka kena paksa!sampai kat Hidrokarbon(benda cam wakaf),ada sorang mamat ni dah duduk.
nak tegur ke tak.tegur.tak.tegur.tak..ahh,tegur jelah.
"Assalamualaikum.."beraninya aku.entah-entah bukan dia.
"Wa'alaikumussalam.ya?"mamat tu toleh.hensem!!sumpah!!tapi dia buat muka macam-ya-saya-kenal-awak-ke?
"Err..takpelah..salah orang kot."aku senyum dah terus pusing.member aku tunggu kat dalam kelas tepi Hidrokarbon tu.
"Cadbury Blackforest and sticker note just for Budak Kecik."hah??dengar tak?aku terus pusing balik.tindakan refleks kot.

No comments:

Post a Comment