Monday, November 23, 2009

cinta dia [11]

"Red,thanks a lot!"aku jumpa Fared kejap afta school hour.

"Thanks?For what?"dahi berkerut.

"Pasal Mary.thanks sebab tak libatkan nama aku.thanks sesangat."aku senyum.

"No biggie.semua sebab aku sayang ko."dia dah angkat beg.aduh..cam sedih jer ayat dia tu.rileks..jangan cair Kecik..

"HAHA.anyway thanks again.so,approve ke tak proposal dia tu?hee"

"Entah."dia jungkit bahu.

"Kenapa entah.boleh tak nak cakap sikit?"

"Apa?"

"Jangan mainkan perasaan dia.tolong.demi aku."ceh,macam aku ni terlalu penting jer kan dalam life mamat tu.demi aku konon.

"Ko ingat aku camtu ke?erm,untung Mary dapat kawan macam ko."aku senyum je.

"takde.aku tahu ko baik.sopan,budi bahasa."

"amboi,melangit ko puji aku?dun wori la.nanti apa-apa keputusan aku beritahu la.dan aku nak ko tahu satu benda Cik."dia berdiri tepi meja.

"Apa?"

"walau aku dengan dia sekalipun,ko masih kat hati aku.tu je.aku masih belum mampu buang rasa ni.aku susah jatuh cinta,tapi bila aku dah jatuh cinta,bukan senang aku nak buang rasa tu."dia tunduk.serius,aku terharu giler.

"aku faham.tu hak ko dan aku takkan halang tapi cubalah belajar sayang Mary.i know,she's better than me."aku senyum lagi.

"dahlah.jangan senyum camtu.makin susah pulak aku nak buang ko kang."HAHA.gelak lagi.

tengahari tu,lincah je pegi DM.apa taknye,menu hari ni best.makan nasi ayam dengan ayam bakar.nyum2!!lambat kang,kirim salamlah.jangan kata nasi,timun dah habis.so,pantas secepat kilat.lagilah dah nak cuti sekolah ni.kenalah habiskan waktu-waktu kat sekolah ni dengan sebaiknyakan.

"Amina Nadiah kan?"tetiba ada sorang pompuan berdiri sebelah aku.nasib baik dah habis makan.

"Yup.kenapa erk?"aku tanya pompuan tu.senior kot ni.

"ada orang kirim."dia hulurkan satu sampul surat.erkk..apa ni?

"Apa ni?sape bagi?"

"erm,baca je ok.saya cuma sampaikan.tak tahu apa dalam tu."dia terus blah.

"Kecik,cepatlah bukak."Awien suruh aku bukak sampul surat merah tu.

"Sabarla.nak bukak la ni."

hola!
sure ko terkejut kan dapat bende ni.tapi aku taknak cakap banyak kat
sini.buat habis dakwat pen aku je.ko kenal Izhar kan?boleh tak kalau
aku nak ko jauhkan diri dari dia?disebabkan ko,hubungan aku dengan dia
da jauh.ko kan 'COMEL' kononnye.mesti ramai yang suka ko selain dia kan?
so,beware!aku taknak tengok ko rapat dengan dia lagi.he's mine!

duh!prob apa plak ni..benci sungguh aku.tak gemar la gaduh-gaduh ni.siap dapat warning letter lagi.awek abang Iz ke?

"ko rasa sape Cik?"aku just angkat bahu tanda tak tahu bila Ieja tanya.

"Awek dia kot."Diela buat andaian.

"Tapi setahu aku,Izhar takde awek pon kat sini."mentang-mentang dia ibarat CNN,tahu je semua si Ieja ni.

"Aku da agak da.mesti jadi camni punye bila kawan ngan orang famous ni."aku berkata perlahan.

"Jumpa Iz."Zue suggest.

"Nak buat ap?taknak aku."aku geleng.

"suruh la dia explain.dia kata dia takde rapat dengan sesape."turn Mary pulak.

"ala,malasla nak besarkan citer ni."aku dah sandar kat kerusi.

"bukan nak besarkan citerla Cik.cume nak confirmation la."

"Hurm.yela.."aku berkata malas.

No comments:

Post a Comment