Sunday, November 22, 2009

cinta dia [10]

yiiihaaa...PMR dah habis.aku dah usaha,dah buat yang terbaik..tinggal doa dan tawakal.so,waktu untuk bergumbiraa..hee..bila dah habis exam ni,macam tradisi je yang sekolah akan buat game netball and football antara kelas form3.tapi macam dah tahu je dari awal sape pemenangnya.untuk netball of course kelas aku coz kebanyakan player netball sekolah adalah dari kelas aku.HAHA.and untuk footbal dari kelas Sc2 la.lagi-lagi mamat pujaan 1 sekolah (kononnya) tu dari kelas Sc2.lagipun kelas tu banyak kaki bola.kelas aku kaki bangku ramailah.

"aku nak terus terang dengan Fared kejap lagi."Mary bercakap dengan kitorang waktu kitorang tengah rest afta menang netball pagi tu.

"Hah??"semua terkejut.

"Kenapa?korang jugak yang beriye suruh aku terus terang dulu.sekarang aku dah berani.lagipun kan dah habis exam."

"Ko sure ke Mary?"Awien tanya sungguh-sungguh.

"La,korang nape?macam tak sure je kan?macam tak bagi support je.."Mary macam dah down je.

"Eh,taklah.kalau ko dah berani,teruskan..jarang aku tengok ko yakin macam ni."aku senyum padahal dalam hati..duk-dak-duk-dak..Zue dah senggol tangan aku.aku buat tak tahu.

"Ok..aku pergi sekarang.aku dah beritahu dia,suruh tunggu kat belakang astaka."Mary terus bangun.tak sempat kitorang nak bercakap apa-apa.

"Macam mana ni?habislah kalau Fared reject dia."ieja muka risau.

"hurm..lets wait and see.."aku just cakap camtu.

"Kecik,ko boleh cool lagi?"

"Habis nak aku buat apa?lagi aku halang,lagilah jelas yang kita ada hide something.dahlah selama ni kita dok berahsia dengan dia.takpe,aku tahu kalau Fared tak boleh terima dia pon,Fared akan cakap elok-elok."aku terus bangun dan capai mineral water.

lepas 1 hour,baru kitorang nampak Mary.dia senyap.muka tak senyum.hurm..macam tahu je jawapan yang Fared bagi.kalau jawapan Fared 'YA',mungkin dah terlompat-lompat si Mary ni.

"Mary,how?"Ieja start tanya.aku pura-pura selak The Star.

"Tak tahulah."

"Kenapa tak tahu?"

"Dia kata buat masa sekarang dia tak terfikir lagi.dia mintak masa."

"Oklah tu.maksudnya dia tak reject ko pun kan?"Diela cuba bagi senyuman kat Mary.

"Hmm..mungkin.tapi dia ada cakap,dia ada suka kat sorang pompuan ni tapi pompuan tu taknak kat dia.dia macam sayang sangat je kat pompuan tu.aku nak tahu,sape agaknya pompuan tu sampai dia ragu-ragu nak terima aku ke tak.bagus sangat ke erk sampai buat Fared camtu."erkkk...aku dah tersedak..uhuk..uhuk..

"yeke?ele,yang penting pompuan taknak kat dia.but congrats coz ko dah luahkan perasaan ko."aku cuba coverline.mata Ieja,DIela,Awien ngan Zue dah tepat ke arah aku.

"Hmm..ye kot.kalau takde korang,aku takkan seberani ni kot."Mary sengih.

pergh..giler.nasib baik Fared tak cakap siapa pompuan tu.kalau tak,mau aku ni kena serang dengan kawan baik sendiri.thanks god.thanks Fared.kena ucap thanks kat Fared ni..huhu

No comments:

Post a Comment