Monday, November 23, 2009

cinta dia [14]

"Weh,fared tak join kite ke?"Awien tanya bila kitorang da gerak nak pegi town.

"Tak.dia da balik."aku jawab.

"dia taknak tengok muka aku agaknya."tetiba mary cakap camtu.adoii..aku tak suka keadaan camni.

"ko nape cakap camtu Mary?"Diela tanya Mary.

"Entah."mary jungkit bahu.

"La,nape ni?orang tengah happy,dia buat muka camtu plak."Zue pandang muka Mary.adui,bas ni lambat la plak.si Azam,Bendi ngan Johan da selamat naik bas dulu.Ieja buat muka-ko-tahu-apa-apa-ke kat aku..aku just buat muka-manalah-aku-tahu.

"Pasal fared lagi ke?"tanya Awien.

"Dia tak boleh terima aku.dia kata dia tak mampu nak sayang aku.dia tak mampu nak lupakan pompuan tu.dia mintak maaf sangat-sangat.entah,aku blur."suara mary macam da nak nanges je.semua pandang aku.adakah aku yang patut dipersalahkan??

"bila dia cakap camtu?"aku pura-pura tanya.

"semalam.masa aku call,tanya dia pegi skola pukul berapa.tetiba dia kata dia nak bagi jawapan kat aku.aku ni punyala tunggu jawapan dia,last-last dia kecewakan aku.aku rasa macam aku ni buruk sangat ko tau tak.hina giler."duh!Mary da nanges.cool Kecik..Ieja pegang tangan aku dan buat muka-rileks Kecik..

"Mary,mungkin dia ada sebab.dan mungkin ada hikmah semua ni.ko tak boleh cakap camtu dan kita tak boleh salahkan dia 100%."Diela pujuk Mary.

"Tapi kenapa dia suruh aku tunggu.cakap dari awal yang dia taknak kan senang."hidung Mary da merah.

"Sebab masa tu dia nak pertimbangkan balik perasaan dia."aku jawab tenang.

"dala.aku malas pikir pasal dia.lantakla."Mary kesat airmata.

"Sabar Mary."aku pujuk pulak.entah.tetiba rasa takle pikir pape.sape yang patot dipersalahkan.betul kot orang kata,cinta bukan untuk dipaksa.cewwahh..sejak bila aku pandai guna ayat jiwang ni?

"Ehh,bas.jom-jom cepat.."semua terus berebut naik bas.

No comments:

Post a Comment