Tuesday, November 10, 2009

cinta dia[3]

petang tu,memang happy giler bila balik outing.tangan pulak penuh dengan plastic bag.memborong memacam.sekali dapat outing,kerje menghabiskan duit.lunch pulak tadi si Awien treat kitorang makan mcD.bagi Awien,mcD tu apela sangat.Awien tu anak orang kaya.masa mula-mula kenal,kitorang tak tahu pon yang ayah dia tu businessman sebab dia tak pernah langsung tunjukkan yang dia tu anak orang kaya.


masa kitorang masuk dalam pintu pagar sekolah,kitorang ternampak ada sekumpulan students laki tengah kena salai kat depan blok B.entah sape la yang malang sangat kena denda dengan Jamal Buncit petang-petang macam ni.Jamal ni adalah guru disiplin merangkap ketua warden.nahas la sape yang dah kena dengan dia.confirm dia kenal sampai budak tu dah habis sekolah.dalah tu,garang tak hengat dunia.

"Masa korang masuk sekolah tadi,ada nampak students laki kena jemur dengan Jamal Buncit tak?"tanya Kak Mai waktu kitorang nak masuk dalam dorm kitorang.sempat lagi kena tahan.

"A'ah.ada nampak.siapa tu kak?"si minah gosip, Ieja da mula nak kumpul information.

"Tak sure pulak tapi katanya budak form1.giler.baru form1 dah berani fly."jawab Kak Mai.

"baru form1.siapalah agaknya erk.."Awien menggaru dagu yang tak gatal.hati aku dah terdetik sesuatu.adakah???

"Entahlah.tapi Kak mai dengar, ramai jugak budak form1 yang berani fly.ni,budak hensem yang dapat olahragawan under 13 hari tu siapa?"

"Elkham?"aku jawab laju.tetibe plak cepat ingat nama mamat tu.

"Ha,dia pon selalu jugak tau tapi pelik,tak pernah pulak kantoi.eh,ok lah,Kak Mai nak pergi cuci baju."kak mai terus berlalu.Ohhoo,geng dajal jugak rupanya mamat tu.patut pon muka nampak nakal je.

"Jap,jap.korang pikir tak apa yang aku pikir sekarang."Awien menahan kitorang sebelum pintu dorm di buka.

"Nape?kau pikir yang kena dengan Jamal tadi geng Azam?"aku tersenyum.

"Yup.korang tak pikir camtu ke?"

"A'ahla.nanti mesti diorang pikir kita yang report.takotlah."Mary dah start dah.

"Ala,kalau diorang boleh pikir kita yang kecoh,kita explain la.memang bukan kita yang kecoh pon kan."aku cuba menenangkan hati diorang.

"Tapi kau tahu kan camner kalau diorang marah.nanti dia marah kita,pastu diorang belasah kita camner?"peh,tinggi betol daya imaginasi Mary ni.

"Kau ni kenapa Mary?tak habis-habis dengan takot kau.kalau diorang taknak dengar kita explain,lantaklah.yang penting kita dah explain.sakit kepala pikir pasal diorang buat apa.dah lah,jom masuk masuk.kemas locker lagi bagus."aiyooo,Zue dah marah.takde siapa berani berkata-kata lagi.

****************

malam tu,afta solat kat musolla,kitorang terus pergi ke kelas untuk prep.wah,ni cam boleh masuk rekod sekolah je ni dengan title 'buat pertama kalinya 6 orang student paling lambat pegi prep dah bertukar pergi prep paling awal'.haha.buang tebiat sikit kot malam ni.argh,semua bebudak laki tu punya pasal.tengok,baik hati jugak tau kitorang ni.

"weh,nampak ke apa yang aku nampak?"aku tanya diorang saat kaki aku tiba-tiba berhenti kat depan pintu belakang kelas.

"wah,aku macam tak percaya je diorang dah sampai.amazing dol.."Awien mulut macam dah ternganga.

"tau takpe.takkan sehebat tu penangan Jamal kot."mata semua masih tengok Azam and the geng.

"korang ni nak tengok diorang jeke?bila nak settle camni?"tetibe Zue sergah.erkkk..terkujat sorang-sorang.

"tapi macam takot jer nak masuk"Mary pandang muka sorang-sorang.

"mary,please!!!"kitorang cakap serentak.dia angkat tangan tanda tahu dia salah.

aku pun walau tak seberani mana,macam suam-suam kuku kambing je berlagak berani melangkah masuk ke kelas.atau dengan lebih tepat menuju ke meja Azam,Johan,Bendi ngan Fared.doa banyak-banyak dalam hati.kot-kot lah kena baling ngan buku teks math yang tebal segedabak tu kan.moga Tuhan lindungi aku.Fuh-fuh!

"Oit!awal sampai?nak duduk sini boleh?"ieja dengan lagak selamba start talking.diorang still buat dunno.ewah,da pekak ke masing-masing?

"Hello!anybody here?"Awien bersuara.nak tergelak aku dengar suara Awien yang sengaja digedikkan.

"Duduk jela.memekak pulak.takde nama sesape kot kat situ.ke aku yang tak reti baca tak tahulah kan."sekali Azam bukak mulut.peh,makan dalam.cool beb.orang tengah emosi,kena paham kot.dengan muka selamba blue hyppo,kitorang terus je angkut kerusi duduk dalam group tu.

"weh,korang ape kes petang tadi?kecoh satu aspuri dol."Ieja memang berani bukak topik hangat.bagila warm up dulu.ni terus redah jer.ngeng betol.

"Apesal ngan kitorang?"flat je tone suara Bendi.

"Elele,kecoh la kat aspuri yang korang kena denda.camner boleh kantul ngan buncit tu?"giler berani Ieja.aku tengok mata Azam je dah kecut.herkkk...

"Boleh pulak korang buat-buat tak tahu kan?best sangat ke dapat kantulkan member sendiri?konon hebat ar dapat tengok orang kena denda?dah teringin sangat jawatan pengawas tu ke dah kebulur sangat nak jadi pengawas asrama?aku memang tak sangka ar korang busuk hati sampai macam ni.selama ni ada ke kitorang pedajal korang?"darah aku terus naik ke kepala bila dengar Fared cakap camtuh.

"Hoho.wait-wait.korang ada bukti ke kitorang yang kantulkan kat Buncit tu?hey man,lain kali cakap guna fakta.jangan auta je lebih.kitorang memang nakal!tapi senakal-nakal kitorang takde sampai sanggup nak tengok member sendiri susah.takde faedah ko tau tak!kitorang pon tak hadap la jawatan-jawatan tu.kalau ko tak sangka kitorang yang kecoh,aku lagi tak sangka yang kau bleh pikir kitorang yang kecoh!dah ar,jum blah."aku dah bangun dari kerusi dan angkut buku-buku yang belum sempat aku bukak.

"be rational,dun be emotional!cakap guna otak,jangan guna lutut.thanks atas tuduhan yang sangat 'HEBAT!!"sengaja Zue tekankan perkataan HEBAT tu.

"harap jer budak pandai,tapi mulut macam longkang.buat malu la weh skola sini."e'eh Mary ni,tetibe rasa dia over-berani.

"blah la jom.sakit otak aku."Diela dah ada depan pintu belakang.aik,pantas?

"Weh,kejap-kejap.chill la babe.hadoii,sensitif giler.hati tisu seyh korang ni.rilex ar."bendi dah halang perjalanan kitorang.erkk..tak paham.

"Chill hotak kau.tak puas hati lagi nak hina kitorang?"Ieja dah cam mak singa.hina?cam skema pulak ayat Ieja.HAHA

"garang seyh.takyahla marah-marah Ieja oii."Azam dan yang lain dah tergelak-gelak.aku dah angkat kening.there must be sumthing wrong sumwhere.

"Chop!!anybody can explain?"memang blur giler muka Diela.dan mereka bantai gelak lagi.aku makin confused.tadi marah orang sampai tak hengat dunia.

"meh-meh sini.takdela.kitorang tahu dah bukan korang yang pecah lobang kat Buncit tu.saje jer nak buat ala-ala APril Fool kat korang.kitorang tahu korang confirm cam gelabah jugak kan.haha.korang kan sayang kami jejaka hensem ni.lagi-lagi Kecik,kau sayang aku kan?"Fared big grin.Damn!!diorang pedajal kitorang rupanya.

"Damn it!korang ni kan..mati-mati aku ingat korang marah giler tadi.nasib baik selipar saiz 4 ni tak masuk dalam mulut korang.hah,yang kau ni da kenapa Red,terencat terus kena salai tadi petang?"aku jeling.fared sengih.ingat hensem??

"entahnya.ingat ni cobaan ker?erm,by the way,korang tahu ker siapa yang kecoh?"ieja dah jadi macam COnan.time to investigate.hailaa..

"dah tahu dah."Johan jawab.cool jer muka dia sambil sandar kat kerusi.

"Then,who is it?"mary muka teruja.

"Ah,buat apa bagitau kat korang.lagi-lagi si Ieja CNN ni.kang tak pasal 1 TMi ni tahu."Azam buat muka berlagak.poyo lah pulak.

"Kedekot la pulak.sharing is caring rite?"aku kenyit mata.

"Ok-ok aku bagitau."fared cam excited secara tetibe.

"wah lu.kecik kenyit mata,lu terus jer nak pecah lobang.tak tahan godaan."johan sound fared.aku cuma buat muka-tak-tahu.

"Cepatlah.nak tahu sangat ni."Ieja dah tarik kerusi,lagi dekat dengan tempat duduk diorang.

"Ja,kau dapat award ke akhir tahun nanti coz dapat collect paling banyak gosip dalam skola ni?"tu diaa..hambik kau bila Johan berkata-kata.HAHA.semua gelak.Ieja mencebik.

"kenal Azira 3Sc3?"tanya bendi.masing-masing terus proses data dalam otak.

"yang XXL tu ker?"wah,pantas ieja menjawab.

"Amboi,sah kau ni memang CNN sekolah la ja.yup."Azam mengiyekan.Ieja sengih.bangga kot.

"Apesal?dia ke yang kecoh?"Diela tanya.Azam angguk.aku tercengang.

"Ape kaitannya?kecoh benor makcik tu?"Awien cam blur jugak.

"Dia memuja Johan dalam diam.HAHA."bendi tergelak.dan-dan Azam ngan fared join gelak.dan bukkk!!!

"Sakit dol."bendi gosok bahu yang kena lempar dengan buku teks math.giliran kitorang gelak.HAHA

"tak paham."Mary tanya lagi.

"Lampi!Azira minat Johan.Johan tak layan.dia balas dendam.dia nampak kitorang fly.dia report kat Buncit.kitorang kantul.kitorang kena salai.you get it??"yah,Azam explain semua.

"Johan,apesal tak layan??"aku buat mata kelip-kelip.ngeee~

"She's not my type."erkk..cool giler..thats Johan a.k.a Mr.Cool

"Korang tau,Azira tu pernah bagi Cadbury dengan surat.wangi giler dohh surat dia.banyak kali."tetibe aku rasa Bendi dah macam Ieja.

"Kecoh sangat mulut lu apehal mat hari ni?"johan pandang Bendi.Bendi sengih.

"Ala,biarlah.lepas tu?"Ieja sengih pulak.

"Kitorang yang baca surat tu.then,coklat tu kitorang yang bedal."fared dah menambah.

"Takbaik jer.Johan tak bagitau Azira ke?"Diela bercakap sambil gelak-gelak.

"bagitau.tapi korang nak tahu Johan cakap apa?"bendi makin rancak.Johan masih buat muka takde perasaan.

"Apa??"betul-betul ieja minah gosip.

"aku tak suka kau.jangan kacau aku lagi.then,terus dia blah."Bendi buat gaya Johan cakap yang sangat cool tu.HAHA.lawak giler.

"Patutlah dia dendam sangat.itu jer yang kau cakap Johan?hadoii,lawak giler.."Awien dah gelak tekan-tekan perot.

at last,dapat tahu jugak siapa yang kantoikan diorang.entah apa-apa jer.hati+mulut busuk betol.ada ker patot Azira XXL nak couple dengan Johan Cool?impossible maybe.but,afta benda tu jadi,kitorang semakin rapat.sekolah semakin jadi tempat yang sweet.



No comments:

Post a Comment