Monday, November 23, 2009

cinta dia [12]

Petang tu,kebetulan Izhar pon ada kat padang.bila da habis exam ni,port kitorang memang tepi padang.bukan ada benda lagi pon nak buat.so,bila nampak Iz,aku amikla kesempatan sekali jumpa dia untuk confirmation benda alah mengarut tu kan.

"Iz,org nak jumpa kejap boleh?"aku tanya dia.

"Ehh..bolehla.Iz memang nak jumpa Nad pon.kan kita da lama tak sembang kan.yela,org tu busy prepare untuk PMR."Nad?haha.da lama takde orang panggil aku guna nama tu.sejak masuk TMi,aku hanya dikenali sebagai 'KECIK'..

"Iz,Nad nak tanya sikit boleh?"aku tanya waktu kitorang da duduk kat bawah pokok angsana tepi padang.

"Tanya apa?nak tanya banyak pon bolehla."

"Iz ada awek tak?"cam straight je aku tanya kan.

"HAHA.kenapa tiba-tiba tanya ni?nak jadi awek Iz ea?Iz on je."sengal.bukan tu la dol.

"Iz,Nad serius la."

"Iz pon serius."dia senyum.bajet hensem ar tu.tapi hensemla jugak.tak salah berkata benar kan.HAHA

"Iz!!"

"Nad!!"

"Iz!!"

"Nad!!"

"Iz!dala,org nak blah ar camni."aku da bangun.

"Ehh..kejap-kejap.ni kenapa hari ni cepat sangat touching ni?period ea?"

"kan Nad tanya betul-betul.jawab jela."aku da duduk balik.

"Ok-ok.Iz jawab.kan Iz da beritau,Iz takde sape-sape.single and availbale.kalau Iz ada sumone special,mesti Iz baritau Nad kan?kenapa tiba-tiba tanya camni?"macam gaya sorang abang ngah bercakap dengan sorang adik.

"betul?"

"sumpah!"

"takya la main sumpah-sumpah.tapi kalau betul takde,ni sape yang bagi erk?"aku hulurkan kertas merah tu.

"Apa ni?"dia baca apa yang tertulis dalam tu.

"entah.tetibe je dapat."

"bila dapat?"

"tengahari tadi masa lunch kat DM."

"Macam-macamla.takya risaula.Iz tahu sape yang bagi ni."dia da renyukkan benda tu.ehh,suka-suka dia jer.aku baru terpikir nak frame.HAHA

"Siapa?"aku da teruja nak tahu.

"Takya la tahu sape."

"please la Iz.Nad tak suka camni.Nad tak suka gaduh-gaduh ni.ni bukan cara Nad la.Nad datang sini nak belajar kot.tapi kalau benda gini da jadi,better kita takya kawan lagi kot."

"Apa ni Nad?kenapa nak cakap camni?tu hak Iz la nak kawan ngan sape pon.takde sape yang boleh halang Iz ok.diorang bukan sape-sape pada iz sampaikan diorang ada hak untuk control iz nak kawan ngan sesape pon.ingat tu."erkk..tegasnya jawapan dia.

"hmm..tapi sape yang tulis benda ni?"

"ex Iz.dala,takya la pikir."dia try pujuk aku.

"taknak.Nad kena tahu jugak."degil gak aku ni.

"Kak Diba."

"Kak Diba?4sc2 tu??"aku macam tak caya jer Kak Diba yang tulis benda ni padahal kitorang main netball sesama masa wakil skola dulu.sampai hati dia..sedihnyeee..

"ermm..ye..dala..takya citer pasal benda ni.anggap jela benda ni da settle.tahula Iz settle ngan dia.apa lagi ntah yang dia nak.antara kitorang da takde apa-apa kot."nampak cam dia geram jer.

"kenapa Iz taknak kat dia lagi?"sesuka mulut aku je nak tanya kan.

"Tolongla.bukan pilihan Iz la..control sangat.apa-apa kena beritau.rimas tau.belum kawen da camtu.tak lama pon dengan dia.clash before Iz kenal Nad.so,dia tak boleh kata Nad penyebab hubungan Iz ngan dia jauh.memang da jauh pon.takkan dekat balik kot.lantak dialah."selamba je dia kan.

"erm,explain ngan dia tau.Nad taknak gaduh dengan dia."

"ye sayang.dun wori."sengih.HAHA.tak tau nape macam senang kawan dengan Iz.mungkin sebab cara dia take care aku macam sorang abang..hmm..settle satu prob da..

No comments:

Post a Comment